Julgranen!

Ja så var det dags för årets julgrans intåg i Villan.
Jag är en obotlig julromantiker, julmusiken börjar skråla i slutet på Oktober och julkänslan, det lilla pirrandet som man känner när tomten kommer infinner sig redan i mitten av November hos mig.
Men dock, när julen har varit och det nya året är här så vill ja ha bort allt gärna på engång, då vill jag ha vår och in med nya gardiner och tulpaner i olika rosa nyanser på bordet.

Så nu en och en halv vecka innan jul så står granen fullt påklädd i vårt vardagsrum, och när jag säger fullt påklädd så menar jag verkligen FULLT.

Jag och Isaac plockade fram julpyntet sorterade lite vad som skulle med och inte, vi satte även tråd på de nyinköpta julkulorna och sedan var pyntandet i fullgång.

Först ut var belysningen 2gånger 16 lampor, när ja skulle på med den lilla belysningen á 80 lampor sa Anders ifrån =(
Sedan var det så dags för kulorna ojojoj, mina kusiner var även här för några månader sedan med några kulor från min mormors gamla låda och även dom fick en plats i granen i år, det finns även en och annan kristyr med bland annat den stora med ett kort på Isaac som ja gjorde hans andra jul.
Glitter ska det ju också alltid finnas med i en gran, i år finns det 15 meter glitter i granen. Vid det här laget var både jag och Isaac mer än nöjda med resultatet, och Isaac började bli sugen på sånt där man äter på natten.... och såklart var det kvällsfika han var ute efter hahaha och enligt hans önskelista var det varm choklad med pepperkakor med mjukädelost på.

När mjölken stog på spisen och pepparkakorna var framtagna så kom ja på att jag hade en påse med glitter remsor som blev kvar från Isaacs kalas och varför inte använda det med i granen lite sporadiskt utplacerat???
Sagt och gjort helt plötsligt var det ännu mer glitter i granen och den sporadiska utplaceringen blev ÖVERALLAT...

När ja så backade tillbaka och tittade på granen så slog det mig "men allvarligt jennie nu har du gått för långt det ser ju inte alls bra ut" men sammtidigt.... den barnsligt lyckliga känslan som bubblade upp inom mig fick mig nästan att gråta (nu är ju inte det så svårt att få mig att gråta men men)
Granen är inte vacker den är full med glitter överallt men med tanke på hur jag reagerade på granen hoppas jag Isaac också känner iallafall aningen av den lyckan när han ser den, och trots allt var ju han med hela vägen och många kulor sitter nog på samma gren också men det är ju Isaac som gjort det och då kan kan det ju inte bli bättre.





Dessvärre är det mobilbilder så det är inte kanon bra bilder men ja övar fortfarande på inställningarna på min riktiga kamera så förhoppningsvis kommer det bättre bilder på underverket.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men den är ju jättefin Jennie, en riktig Disneygran!



(Psst.. det är lite svårt att se texten mot den bruna bakgrunden;)

2009-12-17 @ 18:44:44
URL: http://www.linblomman.zoomin.se
Postat av: kicka

Granen är helt UNDERBAR!

2009-12-20 @ 23:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback