Lussevaka!!!

Idag har jag och mammat sprungit som 2 galningar på stan efter julklappar, visserligen ganska skönt att fått klart en del av dem men man var rätt mör när man kom hem. Anders hade varit och mekat med Farfars bil och Isaac hade spenderat dagen med Moffa.

När jag och momma kom hem hade klockan hunnit blr efter 4 och Momma och Moffa bjöd på midda. Medans middan gjordes i ordning så åkte jag och Anders hem för att plocka upp varorna och hämta älgköttet som grannen ordnat åt oss.

Det bästa med detta är att köttet måste ju tas om hand och vi var bjudna på den årliga glöggkvällen hos grannen kl 18,30 detta ger endel stress faktiskt.


Jag och Anders bestämmde att det var bäst att dela oss det täcker upp mycke bättre. Så Anders och Isaac klädde på sig och knallade iväg på glöggkväll och jag stannade hemma med köttet, GREAT, började lite smått att skära upp det tills jag insåg att jag kommer inte ha en aning om vad som e vad så har jag otur så åker filen i köttfärsen.


Jag ringde moffa (som tydligen redan var på väg) för att rädda upp situationen. Som tur e har jag i ärlighetens namn den bästa pappan nånsin, som stannade kvar och hjälpte till, tills det var klart.

Och medans grannarna hade en supertrevlig lussevaka så måste ja säga att med lite julmusik och sällskap av pappa så var min vaka ganska bra ändå hahahaha.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback