BVC

Idag har jag och Isaac varit på 4årskontrollen.

Inför denna stora händelse har vi övat på diverse olika grejer som komma skall som tillexempel ögonkontroll och gå balansgång.

Isaac är så oootroligt blyg, så detta är ett måste inför olika saker vi ska göra, vi måste öva och peppa. För några dagar sedan när Malin på BVC ringde började jag redan då förbereda Isaac på detta test, Isaac undrar ju som alltid "mamma varför ska ja dit?" och som den gode moder jag är svarade jag lungt och sansat att "jo gubben vi ska kolla om du är 4år eller om du måste vara 3 ett år till" varpå Isaac tittade på mig med hakan nere vid knäna av förskräckelse.

I morse kl 0825 klev vi ur bilen vid BVC och jag frågade hur duktig han tänker vara, han svarar på engång och med säker stämma "10" och det mina vänner det är det mesta som finns på skalan. Vi knallar in och får nästan på engång komma in till Malin och vad händer????
Isaac blir tvär blyg (kanske inte så oväntat egentligen) han vill ingenting, tillsist så ritar han en gubbe trär pärlorna på en tråd och räknar kulor och berättar lite olika färger, mamman blir också lite föhörd på vanor i hemmet ang sötsaker och utetid på helger.
Sedan är det dags för ögonkontroll och vem vägrar?? jo Isaac. vi bestämmer oss för att väga och mäta istället först och vem vägrar? jo isaac. Efter en enorm övertalning och stort tålamod så kliver Isaac upp på vågen (dock med kläderna på) och vi trycker honom mot väggen för att få iallafall ett humm om hur lång och tung han e. Dock när detta stora moment är över vill han fortfarande inte kolla ögonen så övertalningen fortsätter och det enda mamman kommer på är "men Isaac då måste du ju vara 3 ett år till" nemenoj det fungerade, men inga glasögon fick sättas på utan mamman fick sätta handflatan över ögat och detta gjordes galant.

Så trots stolpe in och hot om ombeskitning så gick Isaac igenom undersökningen med MVG så nu är han en fullt godkännd 4:a åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback