Helg i Storhogna

I helgen som var for vi på en liten mini familjsemester till Storhogna och det är absolut ett hett tips om man har lite att göra en helg. Vi kom upp på Fredag kväll direkt till middagen som var en trerättersmiddag för mig och Anders och en barn buffe för Isaac. Ibuffen var det fläskfile, kotlett eller mörad lövbit med strips eller pannkakor med grädde och sylt, det var även uppdukat med massor av glass och frukter allt man som barn kan önska sig, perfekt!!!

Efter maten var det nästan tack och gonatt på engång då vi alla tre var helt slut efter veckan som gått med jobb och dagis.

Dag 2 var det frukost buffe med jättemycke och god mat. Sedan bar det av ut till snön. Isaac körde lite fyrhjuling och sedan ville han ut och åka lite skidor (verkar som om det blir årets födelsedagspresent kanske) Isaac älskar att åka skidor och extra kul var det i år då han fick ha riktiga pjäxor så skidorna inte lossnade hela tiden.
Efter en stund gick Anders på sin massage och jag och Isaac fortsatte vår skidtur (dock var det bara Isaac som hade skidor) nästan 2 timmar flöt iväg och vi drog oss in mot poolen. Därefter hade vi nog den tröttaste killen nånsin för när jag var på min behandling så somnade Isaac och sov i över 2 timmar =)

Även denna dag var det trerätters på menyn sååå gott!!!!! och Isaac fick buffe, idag var det så man kunde göra hamburgare med alla tillbehör, korvar, kycklingvingar, strips och pannkaka med sylt och grädde och glass i stora lass och frukter, underbart.

Dag tre var Isaac aningen gnällig på förmiddan, vi åt frukost under protest och det enda pojken ville göra var att hyra ett par skidor  för en liten tur vid hotellet som föregående dag. Vi lovade och lovade att skidor skulle hyras om han åt upp och var en duktig kille vilket han till sist köpte....

Vad händer???? jo... skiduthyrningen hade stängt när vi kom ut och mamman skulle förklara detta för sin son. Jag förberedde mig på gråt och tandagnissel samtidigt som jag försökte lägga upp det lite fint, efter mycket stakande fick jag fram att det inte gick hyra skidor trots att mamma och pappa lovat, Isaac tittar upp och säger "Varför??" jag svarar "Jag vet inte kanske för att det är Söndag eller kanske för att det blåser så mycket idag". efter en stund säger Isaac och rycker på axlarna
"jaha så får det bli" och vänder sig om och börjar traska mot bilen, jag måste verkligen ha världens bästa kille. =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback