Meen

Den här veckan började ju faktiskt ganska bra på måndag sen började det dala redan på tisdag. På tisadgen vaknade jag med huvudvärk och kände mig allmänt hängig, jaha såklart onsdag och torsdag fick spenderas i soffan och sängen. Men nu e de ju så att Isaac skickar ja ju inte iväg till dagis när jag e hemma utan låter honom vara med sin halvt "döende" mor. Ja lovar man brukar säga att "när män väl blir sjuka", men då skulle ni träffa mig hahahahahaha ja e verkligen JÄTTE dålig när jag blir sjuk, eller egentligen vet ja inte, det kanske inte är så att jag blir jätte sjuk lika mycket som jag blir patetisk. Tisdags kvällen efter jobbet tillexempel ojojoj sicken höjdar kväll, i ca 30min så stortjöt jag, ja tyckte sååå enormt synd om mig själv så tårarna bara flödade, dock vet ja inte riktigt vad det berodde på men tydligen tyckte ja jätte synd om mig själv, jag hade inte bytt gardiner, städad, diskat, ja allt var fel enligt mig själv och resten av kvällen spenderades med att små snyfta till diverse olika saker.

Isaac gjorde sitt jobb med att sköta om sin mamma med bravur. Onsdagen blev det genomgående matning av pepparkakor och ca 7 filmer passerade DVDn, även en lite konsert hölls i vardagsrummet med trummor och elgitarr (dock lämnades förstärkaren avstängd tack och lov) detta framfördes av Isaac "Conny", Tomas (Isaacs låtsaskompis) och tydligen var Nisse med på ett hörn också.....

Torsdagen följde med ungefär samma mönster dock hade jag avancerat till att sitta upp utan att riskera att huvudet exploderade, ungefär samma filmer denna dagen med, och konserten hade förflyttat sig ut till trappen i matrummet men då även med Conny, tomas och Nisse i bandet och framförde gjorde dom den Rosa hårdrockslåten, en helt egen kompnerad låt som även finns i en blå version.

Fredagen med stort 13... Isaacs födelsedag, mamman var ganska pigg speciellt om man jämnför med föregående dagar, aningen feber på morgonen ögonen gick att använda utan att det kändes som om dom skulle ploppa ur så faktiskt rätt skaplig, men då....
Isaac... Feber, trött, hängig. Han var tokledsen då det gick upp för honom att det inte skulle bli nått firande på dagis då alla barnen står och sjunger och han får sitta ner.
Det blev ett litet och aningen avslaget firande för Isaac, Momma och Moffa och Farfar och Farmor kom förbi och efter en liten viskning precis innan tårtan skulle skäras upp av Isaac då han påminnde om sången så blev det ett litet högtidligt hurrandes för lillprinsen.
och kvällen avrundades med lite pyttipanna och visor med Evert Ljusberg på Furustrand. Kanske kunde dagen blitt lite mer rolig för grabben om han var lite kryare, men faktiskt så var detta exakt samma tur som han hade förra året med, även då med feber på sin födelsedag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback