Mini tjejkväll



Har efter ett par händelserika veckor tagit mig ut i stora världen.
Min kollega Sofi bjöd hem mig på en TV-spelskväll i Fugelsta.

Det var från början 4 tjejer som skulle träffas och spela lite TVspel och ha kul och det slutade med 2st som fick massa steg till STEG tävlingen (tack Britney) och enligt min mening hade tokroligt.

I veckan som gick bestämde vi även att det skulle ätas innan Tvspelet skulle dras igång och det funderades och funderades och slutade med BLODPALT.
Jag har funderat rätt länge på att äta det men dock inte varken haft någon att äta det med eller riktigt tordas kocka ihop det hemma själv, så nu äntligen var det dags.

Efter 2 timmars rivandes, silandes, saltande, vispande, kokande så voilá paltarna var klara och prov smaknigen var ett faktum. 
Jag måste säga ojojoj mycke godare än va ja trodde faktiskt och rackarns mättsamt. Tyvärr läggs inga bilder ut på det färdiga resultatet eftersom våra paltar inte riktigt var de vackraste som nånsin gjorts.

När avdukningen och diskandet var klart så tog vi oss en promenad runt Fugelsta med Coda. efter en stund upptäcker jag att vi går i absolut mörker, det är bara belysning i ca halva byn, hur tänkte dom då??? Men glad i hågen knallade jag på men aningen fortare än normalt. Coda lyckades skrämma mig riktigt när han ställde sig och skällde ut i mörkret mot ett kalhygge, tills S kom på att det var våra skuggor han skällde på.

Väl tillbaka var det så dags med TVspel, så nu åkte dansmattan fram. Britney har jag att tacka för min stegsamling i lördags (14049)
Efter enormt mycke skratt och rackarns ont i benen var det dags för Gitarr Hero nemen oj va kass jag är på det hahahahahaha.
Men S, jag missade mina på EASY eftersom jag upptäckte allt smattrande bredvid mig NEEEMENOJJJ hon kunde det där, Expert nivån och hon bara spelade som ingenting, hahaha jag missade till och med mina trycknigar när jag verkligen försökte på Easy juh. så efter en par låtar och ännu mera skratt var det så dags för WII fit, slalom, backhoppning och balansgång, vad säger man, hmm nytt rekord i balansgång och topp 3 i backhoppning vilket underbart sett att avsluta kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback