Söndags morgon



Söndags morgon efter en aningen skum vecka men om jag ska vara ärlig vet jag nog inte vad en normal vecka är.
Just nu sitter jag och Isaac i soffan på en vanlig söndags morgon och myser men allvarligt Isaac har precist fastnat i en burk med PRUTTLERA... ja behöver man säga mer än så?

Han har pruttat nu ett tag med efter texter som "meen mamma..." och "men oj förlåt" eller "men typiskt mamma"

För några veckor sedan skulle Anders bjuda ut mig och Isaac på restaurang och när vi kommer dit är det alldeles knökfullt, efter en stund kom servitrisen och säger att om en liten stund kunde hon ordna ett bord till oss och ett tu tre så satt vi där vid vårt favoritbord så Isaac kan titta på kocken.

Denna kväll ville isaac som vanligt ha sina köttbullar med potatismos (som om han aldrig äter köttbullar hemma hahaha) jag och anders beställer också och vi väntar på maten Isaac sitter på knä och tittar på kocken medans jag och Anders sitter och pratar. Helt plötsligt så släpper sig Isaac och det blir rejält, Isaac som nu blev aningen förvånad själv tittar upp och säger "Men mamma..." och börjar tokskratta åt sig själv eftersom tydligen tyckte nog han själv att han var den roligaste killen någonsin och dessvärre måste jag nog hålla med om att han var otroligt snabbtänkt men skulle dock inte vilja veta vad de andra gästerna tyckte om vårt bordskick när dessutom Isaac avslutar middan med att helt plötsligt heta Bolt och vara en hund som bara kan gå på alla 4 ut genom restaurangen.


ISAAC EFTER EN DAG PÅ DAGIS!!



Anders skulle hämta Isaac på dagis en fredag och när han kom dit var Isaac som förbytt till en pirat. På dagis hade de stora barnen lekt med ansikts färg och antagligen hade nog fröknarna sagt till att de mindre inte fick göra det. Men Isaac är inte dum vill man också måla ansiktet så gör man det vare sig man har tillgång till den hudvänliga ansiktsfärgen eller ej.

Fröknarna hade hittat Isaac i full färd med att dekorera sitt ansikte med skägg och alla detaljer som en pirat har, men dock med bläck och tushpenna ojojoj han var  pirat i flera dagar efteråt hahahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback