Impulsresa

Idag for jag Isaac och momma på en lite snabb tur till Sundsvall och IKEA.
Anders skulle meka lite med Jocke på rallybilen och moffa skulle plocka undan lite blommor och göra höst hemma på tomten.

Så klockan 10.30 (lite väl sent kanske) satte vi oss i bilen mot Birsta. Dock när vi kommer till Stugun är det bara att vända.... Jag har ju såklart lämnat plånboken HEMMA.
Anders sätter sig i bilen och möter upp oss på halva vägen så vi slipper köra ända hem men ändå....

Väl nere så shoppar vi loss inne på IKEA, jag köpte ett nytt vardagsrumms bord och en ny stol till Isaac, en kudde, nya tavlor, ramar mm. Momma hon slog alla köprekord nånsin 3st paket AA batterier och en förpackning påsklämmor ojojoj men hon köpte även 300kg barkmull till moffa inne på Bauhaus, bilen blev aningen baktung haha.

Medans jag stog i kön så knallade Isaac och momma över till Birsta City med riktning leksaker, jag skulle försöka få in grejerna i bilen under tiden och tack ock lov kom storebror förbi (döm om min förvåning), dom hade varit på en tripp till Yvonnes bror och gjort ett pitstop på Ikea på vägen hem, jag hade ärligt aldrig fått in grejerna utan han.

Efter en tur på Birsta och en bil, kalsonger och några krukor rikare så va jag faktiskt less och ville hem, packade in oss i bilen och rullade hemmåt. dock halvägs blev det ett panik stopp, Isaac blir aningen åksjuk av guppiga kurviga vägar men som tur är börjar han ALLTID grina innan han kräks så oftas hinner jag med, dock denna gång var jag chafför och bilen va full i grejer men vi lyckades med att inte söla ner totalt i allafall (stackarn). Så nu är jag officiellt emot vägbyggen och tillfälliga väglösningar.

Väl hemma hade moffa lagat middag och Anders och Jocke kom förbi och sa hej innan dom skulle tillbaka till stan och fortsätta med bilen. Nu har jag fått ut den nya mattan och upp det nya bordet, tavlorna hittade jag ingen bra spik till så det får vara Anders problem i morron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback