Inget socker....



Min plan för några veckor sedan var att jag skulle sluta äta godis...
Det höll i en dag, jag var hel nojjig eftersom jag visste att det aldrig mer skulle bli något sött.
Natten efter så funderade jag på att jag skulle ju aldrig mer få äta socker, no way, det kommer adrig fungera så jag bestämmde mig för att dra ner....på allt.

Det funkade tokbra, lite av allt.

Idag vet jag inte riktigt vad som hände, kl0857 liksom slank den första "pollyn" ner och på den banan fortsatte det. jag provade med en sallad till lunch men det var den värsta jag nånsin ätit.

Dessvärre gjorde det att godiset blev ännu närmare tillhands.
Med en påse Polly och 2 påsar Ahlgrens rosa rattar på bordet var mitt sockerberoende besegrat.
Påsarna liksom hånade mig så efter dagen var slut hade jag lyckats trycka i mig en påse Rosa Rattar och en halv påse Polly.

Nu ska jag eventuellt trycka i mig några ostkrokar och lite Trocadero bara för att göra misslyckandet komplett så får jag gå och lägga mig med lite ångest men med vetskapen att imorgon när jag kliver upp är det dags att
"göra om och göra rätt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback