Isaac "Conny" Olsen

För några dagar sedan låg jag och Isaac och drog oss i sängen, vi små pratade lite om allt medans Anders gick iväg och stoppade i sin lins.
Efter en stund så frågade Isaac vart pappa var och vad han gjorde och vad ska man svara? han gick på toaletten och skulle stoppa i linsen.

Isaac funderade ett tag och sen kom det.
"Mamma när jag blir stor och heter Conny, duschar och bor i stan då ska jag också ha en lins som pappa."

Vad gör man som ömsint mamma när sonen berättar att han ska bli stor heta Conny och börja duscha?
Jo man skrattar, man skrattar otroligt, tills det går ett par dagar och ungefär samma scenario dyker upp, vi ligger i sängen och pratar och jag frågar hur kvällen innan var eftersom jag varit borta.
Isaac berättar att han varit med Farfar och Farmor och ätit middag.

"Mamma vet du när jag blir stor och heter Conny, då ska jag dricka öl."

(hmmm okej vad svara man på det?)

Isaac är totalt fascinerad av en kille som heter Conny, han har alla grundläggande måsten för en liten hårdrockare som Isaac.

Conny kör motorcykel
Conny spelar gitarr i ett band
Conny har keps (som tydligen snurrar runt heeela tiden)

han verkar dock duscha och dricka öl också hahaha, men nu vet jag iallafall att jag kan vara lugn ett par år framöver, Isaac kommer inte flytta längre än till stan och visserligen köra motorcykel men absolut, han kommer tvätta sig.

 


Kommentarer
Postat av: Sofi H

hahaha.. jag bara älskar det här! ;D

2009-10-09 @ 15:19:13
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: christina westerberg

hahahaHAHAHA Jag skrattar så jag gråter...och Conny av alla namn. jag saknar er. kram

2009-10-17 @ 00:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback