Minisemester

Nu har vi precis landat i Gäddede för att spendera natten i stugan som ligger ca 1,5 meter från kvarnbergsvattnet.

Idag har vi startat i Lillsjöhögen för med bil åka över norge till Gäddede via Åre, Duved, Verdal, upp till Formofoss där svängde vi av för att åka in på liefjälle och rista in Isaacs initialer på "vår" stenhäll.

oj vad vi letade efter stenhällen hahaha, vi viste ju faktiskt ungefär vart men hitta rätt stenhäll när man inte vart dit på 15år då e de ganska svårt hahaha. Jag och pappa vandrade framochtillbaka uppe mitt på fjälle mitt ute i regnet. När vi närstan hade gett upp skymtade jag något som kunde se ut som ett C och det var av absolut ren tur eftersom det bara några dagar innan hade skett en olycka där så det låg massa bildelar spridda runt just där och när vi kom närmre såg vi att alla våra initialer stod där =) och nu efter lite hammrande finns då även min Isaacs där med.

Nu har vi ätit en super god middag på Hotellet i Gäddede, de va så mycke mat och så rackarns gott, jag kommer inte kunna äta på dagar.

Har även idag blivit totalt utskrattad av ett butiksbiträde på coop i Maere, jag och mamma var in och shoppade de självklara: munkar, villa och nugatti =)
När jag kom tillbaka till bilen kom på att jag behövde plast påsar 3liters. Jag sprang tillbaka och kassörskan skrattade så hon vek sig för jag var den absolute dummaste svensk hon mött.
De första varorna kunde hon förstå men fryspåsarna där gick gränsen för sånt for hon till sverige för att köpa hon skrattade länge medans jag betalade jag hörde henne tillochmed skratta när jag gick ut genom dörrarna hahaha.


Fika paus alldeles vid Norska gränsen




De började regna så moffa och Isaac tog skydd i bagageluckan


Hur jag såg detta från vägen är inte mer än ren tur!!




Vi fyllde i lite och sen kom de fram: CW, LW, JW, JW, JW, FJ, FW och nu IO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback