Frost

Skulle inte tro det är någon som missat att det varit superkallt ute de senaste veckorna. Visst man längtar till sommaren varje morgon och kväll när man drar sig mot sovrummet som håller en värme på 17 grader. Det sägs att sover man i svala rum sover man som bäst, men allvarligt 17 grader e lite i överkant löjligt.

Kylan gör en aningen vansinnig då man inte har samma utrymme att göra saker. Åka till stan i -35 år ju ingen höjdare, ut och skotta snö no way, köra 4hjuling med Isaac kommer inte ens på fråga.

Men denna extrema kyla tycker iallafall jag har sina fördelar.
På kvällen när man värmt upp sovrummet med hjälp av gasolspisen och dragit på pyjamasen med tillhörande tjockstrumpor så kryper man ner i sängen och för att hålla värmen så kryper man ju aningen närmare stackarn som tycker att tjockstrumpor i sängen e löjligt. (men så fryser han också hahahahah) och då gäller det liksom att hålla sams så man inte blir liggandes själv och huttrande, det är ett PLUS.

Tränande på motorik är också ett plus kanske inte bara plus men lite måste det ju vara iallafall, Isaac har blivit en hejjare på Playstation, han spelar skoterspel och rackarns, han gör tricks och vinner dessa race som om han inte gjort annat, och med tanke på hur försiktig med styrning man måste vara så lite motorik träning är det nog. PLUS.

Och sen får vi ju inte glömma frosten....
Finns inte mycket som är så vackert som riktig frost. Idag var jag till stan och när jag kom körandes mitt inne i stan så sken solen genom några träd fyllda med frost, det liksom glittrade överallt och dessutom som fanns mitt i all denna skönhet en regnbåge, SÅ vackert ojojoj.

Nu ikväll i -19 tittade jag ut och såg mina lycktor ute på altanen och till och med dom har en enorm frost hängades man blir bara så lycklig när man ser sånt =)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback