Isaac i Ammer

Idag har jag och Isaac vart på ridskolan i Ammer och tittat på Sofi när hon hade lektion.

Isaac har pratat om detta i en vecka "Mamma när ska jag titta på Sofi och hästarna?" och jag har liksom haft en liten gnagand tanke på att han kommer banga ur eftersom Isaac är lite småskraj för det mesta och hästar är ganska stora djur.

När jag plockade upp honom på dagis ville han inte följa med (otippat) men efter lite övertalning och en hamburgare och godis på OK i Stugun så var vi på väg.

Väl framme så höll han fast dörren, han vägrade kliva ur bilen men sån braig mamma man e så tar man ur godiset ur bilen och mutar honom med det. Isaac ville inget han vart tvär tjurig och ville bara åka hem tills mamman började prata bajs!

Fungerar inte godis, mutning eller ren övertalning måste man som mamma ta fram special vapnet...
Bajs prat går alltid hem på Isaac, han kiknar av skratt när man pratar bajs hahahah och dessutom har verkligen inte prinsens mamma vuxit ur de snacket heller =)

Vi tar oss in i ridhuset och upp på läktaren där det tydligen luktar bajs överallt. Vi sätter oss ner och tittar, Isaac börjar käka godis och Sofi och gänget börjar strutta runt med hästarna och Isaac refererar ridandet med Blixten Mcqueen kommentarer.
Då kommer det.... Ena hästen var rackarns gasig om man så säger och vi varje steg den tog så fes den, tydligen så är detta vanligt och ingen (utom jag och Isaac) reagerar nämnvärt över detta.
Dock så höll mamman på att totalt gå under i försök att hålla sig från att skratta. När dessutom Sofis häst ställer sig och bajsar så knuffar mamman i prinsen och pekar, då tittar prinsen upp och de han får ur sig med ett leende som skulle kunna klyva huvet i två är "Åh mamma Sofis häst bajsar.. Fräscht" och jag dör igen... han är verkligen den skönaste kille jag känner.

Så tack Sofi för denna kväll Isaac e fortfarande skraj för hästar och vill inte komma nära dom men dock har han kunnat skratta åt dom och är inte det ett stort steg på vägen så säg =)


Kommentarer
Postat av: Sofi H

Isaac är alltid välkommen att hänga med igen! ;D



Jag gillar att han skrattar åt dem.. hade varit liite mer bekymrad om stallvisiten hade gett motsatt reaktion :)

2010-06-02 @ 22:25:12
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback