Midsommardagen...

Midsommardagen=>Städdag =)

Igår var det midsommarafton och fest på Lillsjöhögen. Isaac var hemma med Anders och farfar och farmor eftersom han lyckades få vattkoppor i onsdags=(

Jag var tvungen att slutföra min fest igår eftersom skulle inte tro Maide skulle se de så positivt att driva igenom en fest med 110 anmälda alldeles ensam hahaha

Vi började dagen redan klockan 08.30 med att riva de sista väggarna på föreningshuset/dagiset, och under tiden detta gjordes så var jag hemma och skrev ut de sista sånghäfterna.

klockan 09.45 var jag på plats på föreningshuset och då hade grabbarna tillochmed fått ut borden som vi villa ha dom. Jag började rulla ut dukar men insåg att de va för lite dukar så vi fick läja grannen till att raskt ge sig iväg för att införskaffa fler (tack tobbe)
 Sen rullade det på hela dagen jag var hem mellan 1130-1300 och duschade och gjorde mig iordning för kvällen, sen var det ner och duka klart, göra iordning 8st tårtor, plocka fram grillarna, och planera kvällen.

Vid 17.20 kom de första gästerna, det hade öst ner regn i en timme och blåste så att sätta upp nått tält var det inte ens att fundera på eftersom det hade blåst bort, vi var dessutom rackarns oroliga att grillarna skulle slockna, men med vädergudarna på vår sida så 20 minuter innan folket kom slutade det regna och solen tog sig igenom. Gästerna grillade, åt, drack och skrattade.

Efter tårtan så var det då dags för mig, Maide och Maria att köra vår lilla grej, vi var nervösa förra gången då det va 25 kvinnor i publiken, den här gången var det en salig blandning av folk dessutom 110pers!! så ja vi va nervösa tillräckligt för att kunna skaka av scen hahahaha

Men när ridån gick upp så tittade vi på varann skrattade och körde på, vi skrattade oss igenom hela uppträdandet och det gjorde (tror jag iallafall) större delen av publiken med och det var ju faktiskt de som var tanken, att kunna bjuda grannarna på lite skratt. Vi rev av 7 låtar och visst de va kanske lite långa klädbyten med de fick dom ta. Och har jag inte helt fel så hörde vi en och annan busvissling också hahaha.
Efter vår show så fortsatte folket att ha trevligt och dom sista gjorde kväll vid 03.45. 

Så tack alla som kom och firade midsommar med mig och Maide igår kväll, vi hade en super kväll och hoppas vi ses nästa år igen =) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback