Pensionat Villan!

Ja vad ska man säga? tydligen har vi haft en inneboende hos oss lite sådär periodvis sedan i januari i år.
Det verkar som att när man lessnar hemma så hamnar man hos oss. Senaste tiden har det dock vart aningen mer välbesökt hos oss och jag har kollat upp detta lite närmare. Detta slutade med att jag konfronterade den inneboende till och med mutade med mat (för rackarns va mager stackarn va dessutom) för att få aningen mer information men icke den teg som muren!

Jag kom på att det var dags att inkalla de starkare artelleriet och ringde grannen som för mig är lite mer expert på området.
På 5 röda kom grannen och dessutom med godis som muta. Och tro det eller ej de var tillochmed hennes kattrackare.

Kissen som bott under vår grund till och från sedan januari var närmaste grannens Saga! och tydligen tycker hon om att löpa hemma hos oss...
Och rackarns vad gumman är duktig på att löpa för hon har jamat sig nätterna igenom när hon är på besök det är som sagt inte bara engång vi vaknat av hennes jamande.

Men den goda grannen tog med sig gumman hem och hon verkade liksom nöjd med detta... Dock 5 timmar senare när rullgardinerna skulle ner så vips satt hon där på staketet och kollade in över vår gård igen, men nu när man liksom vet vart stackaren hör hemma och man vet att hon får mat och verkligen har ett riktigt hem så gör detta inte mig så mycket längre utan ja tycker som om när hon kommer förbi på en weekend på Pensionat Villan!!

Ikväll när jag tittade ut genom fönstret insåg jag att hmm de e inte bara kattrackare som gillar oss...
Trots att vi nu inte är så förtjusta i Kanada Gäss (inte alls faktiskt, mer eller mindre hatar dom rent utsagt)  så kunde jag inte låta bli att låta dom äta (och bajsa) färdigt på vår gräsmatta ikväll, jag erbjöd mig tilloch med att kratta bort bajset i morron bara dom fick stana en liten stund till.

För trost det är ett djur som vi inte gillar så ungarna..! Jag är en softy för bäbisar av alla slag tillochmed Kanada gäss bäbisar så lurviga och söta =)






Dessutom nu när jag ändå e igång (och har lite svårt att sluta) så kanske jag ska nämna min nya kampanj som jag startat här hemma =)

I lördags var jag Anders och Isaac till en granne och hälsade på alla deras djur.
de vi såg var 2 st hästar tror 2st katter några hundar och 13st kaniner, var av de var 5st stora, 2st som var 3 veckor och 6st som var 4dagar gammla ojojoj!

Så nu till min kampanj, Isaac var inte svår att få med på galoppen, han tvekade först men sa sen att bara den inte hade hängande öron så var han på mammans ide..!
Ojojoj vad jag vill ha en Kanin så nu gäller det bara att övertala Anders, eller så kanske jag bara inte frågar och istället bara spelar helt ovetandes när den skuttar runt i en liten hage på gården =)

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Dom funderar jag på att trycka upp i bloggen och se om det finns ett allmänt intresse ;-)



Vi får planera detaljerna i morgon :P

2010-06-09 @ 23:00:20
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback