Hobby

Fick höra för ett tags sen att jag borde skaffa mig en hobby...

Hobby för mig trodde jag va mitt dansande tills det gick upp för mig att jag älskar att dansa men det är nog kanske inte riktigt längre en hobby utan mer en livsstil!?

Jag har provat lite av varje genom åren: samlat (hmm jag har nog mycke skräp ändå), scrapbooking, virkat, broderat, sytt, stickat ja lite av varje faktiskt men jag e rackarns okonstnärlig så jag lyckas inte riktigt få till det tillräckligt fint..!

Nu i dagarna satt jag och funderade på att ge bort en present, och den stående frågan som alltid är vad ger man bort?? om så personen fyller 15, 30, 47 eller 50 eller om man bara ska bort och hälsa på vet man aldrig vad man ska ge bort.

Vad ska det kosta inte för mycke inte för lite vad gillar personen hur är dom, det är säker många innan jag som kommit till insikten ge bort nått man själv gillar (vilket ibland kan ge stora bakslag dock hahah)
Jag kom på att en skiva är nått jag själv skulle uppskatta, filade lite på min tanke och vips så jo en skiva fick de bli efter som musik vem älskar inte muik.
Jag satt sen i bilen och "tjyv"lyssnade på skivan, som sagt jag gillar musik så jag ville bara provköra den först.
När det slog mig!!! Nått jag alltid älskat men som liksom ramlat i glömska och för mig den självklara ge bort presenten: KASSETTBAND!! ett mixband.

Vem älskar inte ett eget inspelat mixband?? när jag va liten såg jag mina bröder mixa band dagarna i ända tills jag själv provade på, det kunde ta dagar att få ihop det perfekta bandet.
Jag ryser av lycka med tanken på knaggligt inspelade låtar som man fick av sin kompisar.

Så nu har min hobby kommit tillbaka det är ju bara så självklart mixa mina kassettband =) 
Meen... såklart ska de alltid strula, min stereo min perfekta mixstereo e paj!!!! kassettband sidan med inspelningsfunktionen är trasig =( så högst på min önskelista nu är en ny kombinerad CD/Kassettbandspelare. 
När jag ordnat med ny stereo så rackarns va de ska mixas =) och det behöver inte se bra ut man behöver inte vara konstnärlig utan det behöver ju bara låta bra och komma i rätt föjld. Nu ska jag börja hobbya =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback