Lillknösen

Idag har Isaac ännu en gång gjort sin mamma stolt och imponerat på sin moffa.

Jag har inte hört han prata om det så ofta längre men tydligen håller han sitt intresse för skidåkningen uppe.
Härom veckan slog det mig att jag inte hört nått om skidåkning från dagis så jag sa till Isaacs pappa att plocka med skidorna på dagis, vilket inte alls va så nödvändigt eftersom isaac och pappa redan ordnat med det =)
Desvärre va pjäxorna lite i minsta laget och hitta pjäxor de e svårare än hitta en guld i lillsjöhögen hahaha.
Jag kollade genom var butik i hela stan och såklart ska de ju finnas 2 olika modeller och isaacs modell skulle ju självklart vara den som va utsåld ÖVERALLT!!!

Igår gjorde jag ett försök till men drog nit ännu en gång, det går inte ens få tag i pjäxor från leverantörerna säger alla butiker...DARN!
Medans vi strosade ut från sista butiken slog de mig att hade jag inte sett en lapp på dagis om att Isaacs kompis skulle sälja sina gamla, dock är dom här killarna lika gamla och lika stora, men jag vet ju att min Isaac har ganska små fötter. Jag drog in Isaac i en sko affär och mätte foten på han så jag skulle vara säker sedan ringde jag till dagis kompisen som HALLELUJHA hade pjäxorna kvar och i rätt storlek och med rätt modell dessutom =) så istället för att slänga ut 700 spänn och ändå måsta köpa nya nästa år eftersom det måste till nya skidor då så köpte vi ett par bättre begagnade för endast 100kr.

Så idag va de dags =) LILLKNÖSEN!!! årets händelse, den stora skidtävlingen i Stugun.
Förra veckan blev jag påmind om denna händelse som såklart hade trillat ur mitt minne helt. Jag fick till och impuls anmäla Isaac eftersom det va på sista anmälningsdagen som jag fick veta att det va dags.

11.09.30 fick Isaac som start tid och rackarns vad han for iväg. han stakade iväg med mig och moffa som påhejjare, moffa skulle följa med runt 600m banan men Isaac drog ifrån han i första svängen jag stod på mitten och hejjade men insåg att haka på va de inte ens tal om när han stakade i väg i utförsbacken. Väl i mål blev de som förra året, Isaac tittade i prispåsen sen ville han knappt ta emot den då han hellre ville fortsätta åka. Isaac e som sagt ingen sprinter i skidor men ta han i långdistans e de rackarns ingen som gör.
Dock får man ju inte åka hur många varv om helst utan han fick ta till uppvärmningsspåret och åka i backarna istället. Och som mamma är jag väldigt stolt över bästa killen som lyckas ta backarna med bravur, med tanke på att jag trillar ju stående på plant underlag när jag försöker ta mig an skidorna.

Kommentarer
Postat av: Sofi H

Duktig han är Isaac :]



På tal om skidor, ska vi dra ett varv eller två nästa vecka? ;)

2011-02-14 @ 13:32:47
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback